Hope Enjoy ngan blog saya...
...walaupun blog sy tidak meriah dan cantik mcm org len punya..:P

Popular Posts

Monday, October 29, 2012

GARA-GARA TAK CUKUP TIDO,....

assalamualaikum
pen yang bersepah menunjukkan betapa bz dan x cukup tidonya aku.. hahaha

Semenjak dua menjak ni banyak sangat-sangat tugasan, test, kuiz dan seangkatan dengan nye yg membuatkan aku stress bagai nak giler.. bayangkan dalam satu minggu asement datang bertimbun-timbun sampai tak menang tangan nak buat.. tido pon tak cukup smpai mata da jadi mcm ni..haha
mcm ni mata aku pegi kelas kalau hari ada test atau kuiz... haha...

Nak kata study gila-gila tu tak rasa nya.. tapi sebab banyak sangat2 kerja, beliau telah menganggu masa tidur aku.. apa nak buat.. org kata untk menggapai sesuatu yang manis kena melalui fasa yg pahit.. hak3 bermadah pujangga kan aku… kah3….

Rutin harian aku sekarang pkul 3 atau 4 pagi baru bleh tido.. tu yang paling awal lah.. bangun pagi nak pergi mandi dah mcm org mabuk.. terhuyung hayang.. g kelas masa lect tengah mengajar tu rasa mcm berada  diawangan tapi paksa jugak untuk focus nasib baik la otak ni masih berfungsi walau badan penat sangat.hehe

Dekat sini aku ada satu cerita, nak kata lama sangat tu tak jugak tapi dalam sem ni lah.. betapa mamai nye aku bangun tido lepas pergi mandi.. dah agak lewat masa tu dalam sekitar pukul 7.15.. kelam kabut la nk masuk bilik.. dengan mcm org gila nya bawak baldi.. kejap berjalan kejap berlari.. smpai depan pintu bilik terus masuk.. masuk jer dalam bilik tu, aku rasa pelik..aik, asal bilik aku lain pulak..?? pastu aku intai bawah katil.. aik, asal kasut aku tak de..sape yg berani mati buang kasut aku ni.. baru jer aku nk buka mulut nak maki hamun… aku tengok member aku dok tgok aku ngan muka pelik..siap Tanya lagi “ kau cari apa bawah katil aku…? “ masa tu baru aku perasan aku masuk bilik org len.. bilik aku lagi satu… hahaha… nk cover malu kononnya.. aku jawab la.. “aku rasa aku ada tinggal kasut bawah katil kau semalam “  dan tanpa menunggu jawapan dari dia aku terus lari masuk bilik aku..buat-buat selamber tukar baju,,mcm taka de apa-apa yang berlaku… hahaha…

Tapi aku rasa tu tak de lah memalukan sangat.. ada satu peristiwa yang membuatkan aku malu gila sampai ke hari ni.. ni gara-gara x cukup tido otak jadi tingtong.. haha

Aku ingat lagi..dlm sekitar pukul 1 tengahari aku masuk koperasi nak beli barang sikit.. masuk dengan khayal.. penatkan …. Koperasi tutup pukul 1 tapi aku sempat la menyelinap masuk.. alkisahnya, pintu koperasi tu kaca.. jadi tak Nampak beza la dibuka atau ttup pintu tu… aku masuk pintu buka, bila aku da masuk dlm owner koperasi tu tutup pintu..aku tak perasan.. siap jer bayar aku menonong keluar tanpa perasaan pintu tu dah di ttup.. GEDEGANG….. semua budak dekat luar pandang aku… masa tu aku tak rasa sakit pon..malu melebihi segalanya….muka tebal 4 inci.. akak kak dalam tu terus datang dekat aku “ adik, maaf adik, akak lupa nk bgtaw pintu ttp tadi”…aku jawab “ tak ape kak” tapi dalam hati memg dah kena sumpah seranah akak tu… haha..memg geram masa tu… member aku dok gelak dekat luar.. bila keluar jer..ada la sekor dua budak laki pandang aku then gelak-gelak..geramnya aku.. masa tu memg nak cover malu lah… aku terus berjalan pegi dekat member aku.. aku terus tegur.. “ suraya cantik purse, baru beli ke ?? belum sempat “suraya” tu jawab. The real suraya paggil aku dari belakang.. “wei nurul, hang teguq sapa tuh..? “ ya Allah..sekali lagi malu.. nk cover malu tapi tambah memalu kan..”suraya” tu sengeh-sengeh jalan pergi.. masa tu aku rasa nak masukkan jer muka dalam beg… hoho… ni la gara-gara tak cukup tido.. tapi mungkin jugak balasan sebab aku gelakkan suraya 2 hari lepas masa dia jatuh tergolek masa tengah jalan… hahahahahahaha… lagi memalukan… jahatkan aku.. Allah bayar cash…

sekian ......

p/s ~  bizi mcm mana pon..tdo biar cukup..sebab tu aku qada' tdo waktu siang... haha... mlm dah tak cukup tido... 



No comments:

Post a Comment