Hope Enjoy ngan blog saya...
...walaupun blog sy tidak meriah dan cantik mcm org len punya..:P

Popular Posts

Tuesday, July 5, 2011

Terima kasih DOREMON!! NOBITA!! SINYU!! GIANT!! SIZUKA!!


Assalamualaikum, hai...hari ni aku rasa cam nak balik ke masa dulu jer...g zaman jepun..hu, alangkah bestnye kalu aku ada kartun cute berkepala bulat 2..kalu aku ada dia..aku akan balik ke zaman jepun attack malaya...masa tu aku akan mintak lampu pengecil ngan doremon then aku akan kecik kan si jepun x sedar diri tuh..pas2 aku luku2 kepala diorang, suka2 hati nak attack negara aku....hahah...p yang jadik mgsa adalah aku, doremon 2 kecikkan aku..yelah,,doremon ngan jepun 2 dtg dari negara yg sama mesti dorang berkomplot nak tewaskan aku..aku nak panggil ultraman pon x bleh,,sebab dia pon lahir di jepun..konpen di a pon sama bersubahat ngan jepun....heheheh.......aku ingat lagi, aku memg minat giler2 dekat kartun ni...masa aku ting5 pon aku still minat bc komik doremon...kalau cgku lambat masuk kelas, aku dah x de kerja len dah...confirm baca komik ni..hehehe

Nak cerita pasal doremon.._[J]...

Kepala bulat, badan bulat, tangan bulat, hidung bulat. Sudah lebih 40tahun robot kucing berwarna biru ni. Sejak watak kartun ini dicipta oleh Hiroshi fujimoto dan Moto Obika, dunia kanak2 lebih berwarna warni, dari satu generasi ke generasi yg lain.

Bersama rakan2 doremon menghiburkan kita semua dgn cerita teladan dan imiginasi. Aku prcaya ramai kanak2 zaman dulu bercita-cita utk menjadi saintis ataupun pereka cipta jika zaman kanak2 mereka menonton citer doremon nih.


doremon n kawan2


Plotnya mudah jer, doremon yg dtg dari masa depan akan keluar dari mesin masa yg berada dlm laci meja seorg kanak2 lelaki  yg kuat tdur petang bernama nobita..(mcm aku plak..hehe)

Nobita yg mls belajar seringkali meminta bantuan doremon sekiranya x siap kerja sekolah atau dibuli oleh giant n sinyu. Tapi kalu aku ada doremon, aku nak doremon keluarkan pen komputer untuk aku guna nak jawab soklan masa final.. selain tu untk guna masa ada test atau kuiz...confirm 4.00 aku..hahahaha.......satu persatu peralatan dlm poket doremon 2 aku guna utk kpentingan diri aku..muahahaha

Berbalik kpd doremon, dlm cter nya atau komik doremon, saban minggu kita akan tertunggu2 apakah alat yg kan di keluarkan oleh doremon utk membantu nobita menyelesaikan masalahnya. Kemudian, kita kan di hidangkan dengan pelbagai lagi alat ajaib seperti “pinti suka hati’, ‘lampu pembesar’,” helikopter” serta beratus- beratus alatan lain yang berbeza fungsi dan kegunaannya.

Menariknya, nilai setia kawan, rajin berusaha dan menghormati org lain  serta nilai2 murni yang lain tidak lekang dlm setiap episod dalam komik atau siri tv yang kita baca dan kita tonton.

Pencipta komik ini tetap menerapkan unsur2 dan nilai2 murni tadi, lebhh penting dari alatan yang keluar dari saku ajaib doremon. Kenapa??
Ini kerana jika setiap alatan itu disalahguna akan mengundang padah. Sebanyak 6 majalah yg berbeza pertama kali disiarkan . secara keseluruhannya , sebanyak 1344 siri telah diterbitkan dan dicetak oleh syarikat tentomushi kpd 45 buah komik. Kemudian, Viz Media membeli lesen utk diterbitkan dlm bahasa inggeris. Sejak dilahirkan, sebanyak 80juta buah komik telah dijual hingga tahun 1992..( masa nih aku baru lahir...heheh)

Setelah mencatakan kejayaan besar dlm industri komik, siri doremon melebarkan sayap dengan terbitnya siri animasi pada tahun 1979 oleh tV Asahi.

Siri ini kemudiaanya menjadi popular hingga diterbitkan sebanyak 1787 episod. Siri animasi doremon ini disambung dengan kumpulan produksi yg sama pada 15 april 2005 hingga sekarang.

Mari kita ucapkan selamat hari lahir kepada doremon kerana pada tahun 2011 ini, doremon sudah berusia 41 tahun....sama umur ngan mak aku..hehehe

Terima kasih doremon! Nobita ! giant!! Sinyu dan Sizuka!!

## kartun ni lah yang banyak membawa aku mengembara ke dunia imaginasi mereka..aku suka sgt2..walaupon sekang umur aku dah menginjak ke 20tahun...aku masih sukakan doremon....i luv u so much doremon......

6 comments:

  1. hahaha nk join sekali part luku tu boleh?

    ReplyDelete
  2. shafeza : boleh2..dorang memg kena ajar sikit... hehe.. like doremon sgt2... :)

    salam berkenalan.. thanx singgah blog comot ni.. :)

    ReplyDelete
  3. Dari dulu sampailah sekarang doraemon ni lah yang menjadi sebutan kanak-kanak..hehe..siapa tak tengok memang rugi kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nurul pon masih minat cuma x de masa nk bc lagi.. lagipon dah abes seme baca buku dia. penulis dia pon dah xde...hehe

      Delete
  4. doraemon!tolong saya !haha..:)

    ReplyDelete