Hope Enjoy ngan blog saya...
...walaupun blog sy tidak meriah dan cantik mcm org len punya..:P

Popular Posts

Tuesday, July 12, 2011

Kambing jadi isteri....:)


Pada Febuari 2006, berlaku sesuatu  kejadian yg pelik tapi lucu di Hai Malakal, Juba , sudan. Hari itu, seorang lelaki bernama Charles telah dipaksa utk mengahwini seekor kambing selepas pemilik kambing brkenaan, Aliffi menangkapnya ketika sedang memperkosa haiwan berkenaan.
Aliffi kemudian mengikat Charles pd pntu kandang kambing dan dan memanggil semua org kampung. Kata aliffi Charles x perlu dibawa ke balai polis . Lelaki itu sebaliknya mesti membayar Dowry (wang hantaran kahwin) kepadanya kerana telah menjadikan kambing miliknya sebagai isteri.

ni lah rose...hhehe

Dowry  yang dikenakan keatas Charles adalah sebanyak 15000 dinar (rm150) dengan sebahagian dibayar sebagai pendahuluan. Apa yg melucukan kmbing tersebut bernama Rose, iaitu nama seorg wanita.
Perkahwinan antara Charles dan Rose berlangsung seperti yang dirancang. Bagaimana pun, pada 3 mei 2007, rose telah ditemui mati dlm keadaan kepala nya diserkup dengan beg plastik. Rose mati dengan meninggalkan seorang “suami” dan seekor anak kambing jantan. Kejadian kahwin paksa antara Charles dan Rose mendapat liputan meluas oleh website stesen televisyen BBC, akhbar The Time, Daily Mail dan Fox News...”}

p/s : Padan muka, sape suruh merogol...nasib baik x kena sebat....heheheh


No comments:

Post a Comment