Hope Enjoy ngan blog saya...
...walaupun blog sy tidak meriah dan cantik mcm org len punya..:P

Popular Posts

Tuesday, July 5, 2011

KAHwin

hahaha..salam..setelah hampir dua bulan x update blog tetiba aku muncul lagi bersama tajuk yg tersangat gedik iaitu kahwin...hah..sape yang x taw ape itu kahwin..sebut jer kahwin..kecik besar tua muda mesti tahu..kalu di tanya org yang sedang hangat bercinta..tersipu;sipu mcm siput sedut....hahaha

tapi di sini aku x nak tafsirkan mksud kawin mcm ustaz kelas aku yang di sukai ramai tu..ustaz aku kata kawin @ nikah ni adalah ****************** hahaha...aku x nak tulis kat sini..kalu menggedik sgt nak kawin cari sendiri mksud 2..bukan ape aku takut law aku tulis kat situ ramai sgt yg nak kawin plak,,hahahaah

memg kali ni aku dah tergedik sgt nak cter pasal kawin..tp bukan aku lah yg kawin..aku nak cter ni adalah pasal kawan baik aku masa form5 dulu...alhamdulillah..dia dah selamat diijabkabul dengan pasangan pilihan hatinya. dia bersanding pada 20hb 5 akad nikah seminggu sebelum 2..hah..kira lah sendiri..hehehe

teruja siot aku tgok majlis kawin dia..rasa cam nak kawin terus jer,,p syg aku x de calon ag...hahaha...tambahan pula salah satu persalinan dia wrna merah...feberet kaler 2...huh...n kat sini aku nak cter...memg beruntung lah kawan aku 2 kawin bukan setakat dia jer wat majlis kawin..p majlis kawin dia 2 dah jadi mcm majlis reunion kitorg plak..ape taknya semenjak berpisah ngan kawan2 lama dulu kat majlis kawin kawan aku 2 lah kitorang jumpa plak..Ya Allah mcm nak runtuh pelamin kitorang serbu amik gambar..yelah nak merasa pelamin sendiri lambat lagi...so menyending pelamin org je lah yang mampu..hahahahah





erm..p aku nak sentuh ckit pasal kawan baik aku ni..maisarah a.k.a saroh...huih..sebelum jadi pengantin, suara dia ngalahkan ketua warden..mengilai kalah an2 tp ari jadi pengantin aku dah x kenal..mane 1 kawan aku nih..bertambah cun lagi...laki dia..sebelum kawin dulu aku tgok x de lah comel cam hari kawin ni..bertambah berisi..yelah dah kawin kan..org bahagia la katakan....hehhe....

skang ni kawan aku 2 still belajar dekat uitm..aku doakan cepat2 la dia dapat anak..bleh kitorang g tgok anak sedara plak...tp cian gak la dekat laki dia..yela...kena tinggal sorg2 sekang ni..yelah..isteri dia dah msuk belajar..p x pe lah andy a.k.a suami sarah..ni lah yang dipanggil pengorbanan....ahahahah(gelak jahat cikit).....:)

bila dia dah jadi isteri orang nih..sekang ni nak imbau lah sikit zaman muda remaja semasa sama2 duduk kat asrama 2..kawan aku ni, kisah citer dia memang hepi ending lah..dari awal hingga akhir semuanya bahagia tiada yang x bahagia melainkan bahagia belaka..heheh...Cuma adalah sikit2 sangkut kat tengah jalan..alah biasa lah 2 lagikan lidah boleh tergigit inikan pula pasangan bercinta..dan alhamdulillah cinta yang disemai akhirnya menjadi kenyataan...

semasa aku form5, perangai giler2 cikit Cuma kawan aku ni baik sikit jer dari aku...sikit jer lah...kira mcm 60-40 lah..hahah....huh, law tanya dia atau aku atau org2 yang pernah dok asrama..best ke tidak dok asrama?? Alamak..ni yang kena bersyarah panjang nih..kalau yang anak manja, tido pon bawah ketiak mak, dok asrama ni memg azab la..peraturan punya lah ketat smpai nak beli eskrim kat luar pagar 2 pon x boleh..masa 2 zaman tecer ***** yang jadi warden..peh...aku penah kena warning buang asrama gara2 kuar beli goreng pisang kat kedai depan sekolah..nangis2 aku..yelah,,masa 2 baru masuk..tengah2 form1, suci ag dari segala kegiatan jenayah..hahah tp 2 dulu..bila usia dah menginjak dan kematangan terserlah..huh..DENDA??  biasa bro..haha..kalau setakat kena rotan dekat betis 2 biasa jer..ape tak nya..subuh kitorang x turun jemaah dekat surau..ape lagi betis lah jadik mangsa..tp bila nak taw nak kena rotan,pakai seluar 2 3 lapis..bijak kan aku...tp  berbirat  jugak lah....

2 belum kira lagi yang kena denda tidur kat padang bola sampai pukul 3-4pg..adoi..sengsara giler..nak nya kalau hari hujan...tapi x kisah lah dibantai lena jugak tido bertilamkan rumput berkelambukan langit dan bertemankan tiang gol..2 baru denda tido kat padang..x masuk lagi yang kena rendam dalam kolam ikan depan asrama 2..bukan takat kena rendam jer...warden tersayang siap cedok i kolam n jirus atas badan kitorang..peh..mlm 2 memg miang 1 badan lah....ramai2 serbu kolah mandi..sambil 2 sempat ag isi i dlm belon main baling2..masa 2 cute ag...ting5..hahaha..

ingat kan aku n the geng dah kena denda serik smpai situ jer..rupanya tak..kenakalan kami makin terserlah dan telah dianugerahkan denda berupa berkawad ditengah mlm dan keliling padang siap pakai telekung semayang ag..aduih,malu siot...alasannya bising atas masjid..alahai..aku bukan borak2 kosong..aku tanya sal fizik & kimia..aku x paham belajar dalam kelas..(mcm x de masa len nak tanya..hehe)..tp denda2 2 semua kitorang x kisah..nak celup dalam longkang pon x per lagi..( ckp jer lebih..haha) p yang paling aku tension dan x bleh tahan kalau warden x Bgi outhing...ya ALLAH..busan giler beb, 2 mggu menghadap tiang katil n baldi jer....sape suruh wat perangai kan...

hahaha...flashback aku ni dah mcm lari dari tajuk..pape pon ni moga sarah walau dah jadi wife org..dia x kan lupa kenaNgan2 yang pernah kita cipta bersama..chewah....hhahaa

pape pon kepada sarah & andy..SELAMAT PENGANTIN BARU....:).


No comments:

Post a Comment