Hope Enjoy ngan blog saya...
...walaupun blog sy tidak meriah dan cantik mcm org len punya..:P

Popular Posts

Tuesday, March 12, 2013

Happy Birthday..

Happy Birthday!! semua orang akan sambut hari lahir masing-masing sekali setiap tahun.. masa tu rasa best dan hepi sangat sebab ramai org yang akan wish dan doakan yang baik-baik utk kita.. x kira yang kenal atau pon tak kenal.. tapi ape yg Nurul tengok lah... ramai yang wish birthday ni hanya sekadar wish sahaja.. mcm contoh. kalau dekat facebook.. kita remind kita punya birthday.. org akan tahu birthday kita.. jadi org akan wish walaupon tak kenal kita.. masa tu, kalau buka facebook, notification memg berlambak la.. wishes dari friend semua kan.. tapi mcm tak de makna kalau buka notification :

Siti post at your wall :

hb

Ahmad post at your wall :

hb 

Ali post at your wall :

hb

dan bla bla... sehingga menjangkau ratusan org post " hb" kat wall kita.. yup.. betul lah tu wish hepi besday tapi mcm takde makna.. kita nak berterima kasih pon.. mcm terfikir.. utk ape..?? dan dalam banyak-banyak wish tu..ada sekeping post dari Mark Zuckerberg.

Mark Zuckerberg post at your wall :

hepi besday.. May Allah Bless u forever..

* hahaha... mcm tak boleh blah.. beliau yg wish mcm tu.. tu for d example la kan..??

sebenarnya sekeping post mcm tu .. lagi bermakna dari beribu-ribu post yang sekadar taip "hb"... mcm sekadar wish tanpa mendoakan ape-ape yang terbaik untuk kita.. tu saja wish sebab fb tlg remind kan.. kalau tak. haram nk wish kan...?? heeee... 

tu pada pandangan Nurul la.. mungkin org lain fikir lain.. setiap org ada pendapat yang berbeza. tapi pada Nurul.. kenal atau pon tak org tu.. Nurul akan doa yng terbaik utk dia.. bukan sekadar taip "hb" seperti yang org lain selalu buat...  :)

sumber: Encik Google

p/s ~ pada sesape yang lahir bulan 3.. Nurul nk ucapkan Selamat Hari Lahir, semoga terus jadi insan yang cemerlang di dunia dan juga di akhirat :)

2 comments:

  1. Betul2..dia ingat sebab ada remind dekat fb kan..tak best sebenarnya..tak romantik langsung..ehh..tertiba. Selain wish, ada baiknya berdoa untuknya kan. Lagi sweet. Hari ini hari jadi kawan saya dan kakak saya..hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehee... tu la.. nk harapkan fb jer remind.. hehe.
      berdoa utk mereka lebih baik kan... hehee
      la yeke..? meh Nurul nk wish .untuk kawan aini : semoga sentiasa di berkati dan di rahmati.. utk kakak aini : semoga menjadi ank yg solehah dan sentiasa dilindungi Allah :)

      Delete