Hope Enjoy ngan blog saya...
...walaupun blog sy tidak meriah dan cantik mcm org len punya..:P

Popular Posts

Monday, August 13, 2012

HARI YANG KOSONG..ggrrrrrrr


Assalamualaikum…

Aku tak nak cakap banyak pon..aku memang tengah bengang gile ari ni …sakit sgt hati ni…aku rasa pahala puasa aku hari ni memg dah tak de…

Citer begini..sedang dalam perjalanan ke alor star..tetiba henset ku berbunyi..
“kring…kring….”……( number yang tak dikenali…) tapi aku still angkat lah..takut important call….* mcm aku ni penting sangat org nak call….*..haha

Bila angkat je…suara lelaki kedengaran…”assalamualaikum…ni nurul ke…?” ..aku jwab je lah…” ye..waalaikumsalam…nurul bercakap…”…dlm hati  pikir jugak..siapa yang call tengah hari buta ni…dah la aku tengah bizi… kemudian..tgh aku dok pikir-pikir tu…abg tu bersuara…* abg lah sebab lelaki…..hehe…”

“nurul hntar dekat kedai mana hp ari tu…? Semua sparepart dlm ni da kena tukar…semua yang dah rosak…?”…terkejut jugak aku….aku pon jawab lah..” saya hantar dekat kedai cina tepi tangga depan butik tu..abes mcm mana ni abg…”, aku da geram masa ni..tapi masih lembutkan suara..tak kan nak marah abg tu pulak kan..dia tak salah pape  ngan aku…kemudian abg tu ckp…” abg dah pesan kan…jangan percaya kat cina..diorang memg suka tipu”….lepas tu aku Tanya lah balik…” abes mcm mana ni abg…? “ …pastu abg tu kata..” nak buat mcm mana lagi, memg tak kan dapat balik dah..lain kali hati-hati lah ye…? “…aku pon jawab..” ye lah abg..terima kasih call....sehari dua lagi saya pergi jumpa abg dekat kedai…k assalamualaikum..”…masih berhemah walaupun dlm hati meletup nak marah….

ni la hp yang aku baiki...walau ni bukan pic sebenar.....sakit hati kan di tipu hidup.hidup..
mentang-mentang aku tak pandai..huuhu


Lepas jer aku letak hp….”BABI” ..perkataan pertama keluar dari mulut aku…serius sakit hati..berbakul-bakul aku maki menatang cina…hidup-hidup dia tipu aku…..memg aku rasa nak pergi jumpa dia terus..tapi mcm yang abg tu cakap…takde guna jugak..sebab semua tu sia-sia…kalu org berak tepi jalan ada ke dia nak mengaku….yang paling aku nak marah dan sakit hati…elok-elok rm80 jadi rm150…sape tak bengang wei…dlm keta aku dok maki hamun cina tu..member aku gelak jer..dia kata lucu…haramjadah betul..lucu tang mana ntah…aku serabut pikir…lepas tu aku call adik aku…marah-marah siap maki-maki ag masa citer dekat adik aku…adik aku senyap jer..pastu last2 dia cakap..jap lagi buka puasa ye…? Sia-sia puasa hari ni..dapat letih jer….cibai punya adik….tapi betul gak kan..pastu baru aku istigfar banyak-banyak....lepas puas maki hamun cina tu…..hahaha…

Moral of the story ~ jangan sesekali percaya pada org cina..lebih-lebih lagi melibatkan benda-benda mcm ni..bukan nak racist…tapi tu hakikat nya…sekian terima kasih…

No comments:

Post a Comment