Hope Enjoy ngan blog saya...
...walaupun blog sy tidak meriah dan cantik mcm org len punya..:P

Popular Posts

Saturday, August 11, 2012

aku stress...



Assalamualaikum….da lama sgt x update blog ni…sibuk bebenor sejak akhir-akhir ni…dgn asgment nye..dengan projek lagi..memg haru biru lah..and Nampak gaya nye dari awal sem ni..memg aku tak boleh nak enjoy sgt lah…kena mngadap buku jer..kalu rasa nak hilang stress sikit..sila lah keluar bilik pergi jengok pokok yang tggi dekat beranda tu…haha…..nak buat benda lain memang x menyempat lah…siyes sibuk…”tapi dok on9 tak sibuk pulak…?”..ada la sorg minah tu Tanya aku…rasa cam nak seligi jer kepala dia..yes..memg aku on9..but fb jer on9..tuan fb entah kemana…siot jer minah tu jeles ngan aku lah tu…muahaha….

Panjang gile aku punya intro..sebenarnya aku nak ckp pasal diri aku untuk entri kali ni…diri aku yang serba kekurangan, diri aku yang selalu menyakitkan hati org, diri aku yang tak pernah memuaskan hati org, diri aku yg bla bla bla….banyak sgt kekurangan pd diri aku ni…tapi bila aku renungkan balik…setiap yang Allah jadikan atas diri kita..semuanya sudah sempurna dan kita sendiri yang menyebabkan diri kita menjadi tak sempurna..mengapa kita nak mintak lebih sedangkan kita tak mampu…

…aku refer pada diri aku sendiri lah..bila lecture bagi jer asgment atau kuiz or test…soalan lum tengok ag..terus cakap susah la…apa lah…disini mana usaha aku utk menjadi sempurna…?...tanpa usaha kita tak mampu utk sempurna..dan aku akui kita tak mungkin akan smpai ke tahap sempurna tapi kita mampu utk buat yang terbaik jika kita berusaha…Allah sendiri pernah berfirman..” tak akan berubah nasib sesuatu kaum itu melainkan dia sendiri yang ubah.” So..disini..usaha tu sgt penting..dan kita mesti istiqamah bila melakukan sesuatu…

Jangan jadi mcm aku serba kekurangan..

Kalu semangat nak belajar ada lah dlm 3 hari..lepas tu terus jadi malas, azam ntah ke mana, jadual belajar ntah ke mana..kalu ikut pon sehari dua jer…memg teruk….

Jangan jadi mcm aku..selalu sakitkan hati org..

Kadang-kadang tu semangat nak belajar dtg, rajin nak buat asgment..tapi bila di “group” kan dgn org yang aku tak berapa suka, mood happy aku nak buat tugasan tu terus mencair mcm letak aiskrem tgah panas ..semangat yang berkobar tu terus padam mcm tu jer…smpai aku timbul satu perasaan marah and benci pada si fulan tu…kenapa..? adakah sebab aku rasa dia tak sempurna mcm aku..? aku sempurna ke..? atau aku saja nak mendabik dada..tapi honestly, kadang-kadang aku pernah rasa aku manusia paling sempurna smpai semua benda aku nak salahkan org lain…aku taw sikap ni salah…sikap aku yg aku agak sangat mementingkan kesempurnaan sampai kadang-kadang aku pinggirkan hati seorg kawan….tapi salah ke bila aku mementingkan kualiti dari kuantiti…? Entah..mungkin aku yang silap dalam percaturan…aku memg tak sempurna tapi cuba utk menjadi sempurna tak salah kan…pd yang pernah terasa ngan aku..aku mintak maaf..aku sedang  berusaha menjadi lebih baik..

Jgn jadi mcm aku..selalu tak memuaskan hati org..

Utk memuaskan hati semua org memg susah…susahnya nak jaga satu hati lagi susah nak jaga banyak hati..walaupun aku dah cuba sebaik mungkin tapi masih ada yang terluka…susah aku nak pk benda ni sekarang…jiwa aku terbelah dua sekarang ni..satu ke kiri satu ke kanan..betul lah apa yang org kata…”utk raih sesuatu kena korbankan sesuatu..” ….aku taw dia pernah iri hati sgt dengan aku..cara dia aku dah boleh baca..tapi bukan aku mintak diberi perhatian sebegini..aku tak mintak semua tu…tak pernah merayu pada sape-sape..benda ni dtg sendiri..aku taw “dia” lebih perlukan “perhatian” dari org-org sekeliling….aku tak kisah hati aku asalkan “kawan” aku tu bahagia….aku x perlu korg semua puaskan hati aku..amik hati aku…x perlu semua tu..aku tak perlukan semua tu lagi demi dia…”kawan” aku….

gambar yang xde kena mengena dengan entry...


Aku syg semua kawan-kawan aku…kalu boleh aku nak kelihatan sempurna di mata korg semua tapi seringkali aku sendiri yang rasa kepincangan tu….:)

No comments:

Post a Comment