Hope Enjoy ngan blog saya...
...walaupun blog sy tidak meriah dan cantik mcm org len punya..:P

Popular Posts

Friday, April 5, 2013

BUDI BAHASA TU PENTING..

"Jom.. g print banner... lambat sangat takut tak sempat... pastu nak print report sekali " kata aku perlahan kepada Fatin... masa tu memang tengah busy dan kalut ribut dengan persiapan untuk persembahan projek akhir. Tanpa lengah masa, terus kami pecut motor ke kedai yang berdekatan... 

sampai jer dekat kedai berdekatan, kami terus panjat tangga naik atas... kebetulan kedai tu kat tingkat atas... 
"Assalamualaikum.... ", lembut plak rasa suara aku bagi salam.. mentang-mentang abg yang jaga kedai tu bleh tahan segak nya... tapi aku betul-betul ikhlas bagi salam tu... hehe.. " abg, boleh print" tanya aku... mcm bahlol kan.. da nama kedai print, tak kan dia nak jual nasi lemak pulak....

abg tu senyum je, pastu angguk-angguk kepala... bisu rupanya.. tu persepsi awal aku pada beliau.... haha
kawan aku senyap je.. aku pon teruskan lah kerja nk print tu.. pilih-pilih, edit-edit dan sebagainya.. abg tu senyap je... aku pon hairan jugak kenapa owner kedai tu ambik that guy kerja.. pemalas nk layan pelanggan... owner kedai tu peramah, mcm bertentangan pulak... haha.. sekali lagi aku panggil dia.. " abg, mcm mana ni?? sy nk print tak bleh... dia dtg just tunjuk-tunjuk je.. sekali lagi aku bermonolog... sah bisu!!! haha... 

abes jer print.. aku nk print banner.. dah tu dia pon kata, tak boleh amik sekarang.. kena amik petang ni.... aku punya la terkejut.. sebab ape taw... dia tak bisu rupanya.. haha.. then dia kata tinggal no hp la.. nanti sy contact... member aku bg je lah no.. then dia kata, sy bg harga dekat awak rm1.20 satu kaki untuk banner ni.. semua 6 kaki, jadi rm7.20.. wah.. murah.. apa lagi setuju la tggal kat situ...

tapi sekarang bukan aku nk citer pasal abg tu.. tapi pasal sorg mangkuk hayun ni...masalah kat kedai tu.. takde mesin potostat, jadi terpaksalah aku menapak ke kedai bersebelahan di tingkat bawah.. * kalau tingkat bawah bersebelahan ke??? hahaha...

nak jadi cerita, aku nk potostat pemplet.. amik kertas dalam 25keping.. ye ar.. mungkin aku silap.. amik terlalu banyak kertas.. then potostat lagi.. tapi tak boleh ke dia ckp elok siket... dah siap semua tu, dia ckp semua sekali rm7.20. aku tanya je lah.. nak kepastian.. ni kira harga mcm mana?? 

taw dia jawab ape..?? habes nak free..?? harga kertas tak nak kira?? harga potostat tak kira?? .. perghh.. menyirap darah aku masa tu... geram sgt.. rasa mcm nak bagi kaki jer.. aku pon ape lagi.. terus ckp..

" HOI ABG, BIAR MUKA TAK HENSEM TAPI ADA BUDI BAHASA, NI DAH LA MUKA PECAH RUMAH, BUDI BAHASA PON TAKDE.. MEMANG PATUT DAH TUA GANYUT PON TAKDE SAPE NAK" ....... 


tapi sygnya aku cakap dalam HATI... "mangkuk hayun" tu tak dengar.. dan itu adalah kali terakhir aku pergi kedai tu.. aku tak kan pergi dah... langsung xdak budi bahasa..sape aku nk salah kan?? mak ayah dia?? huh!!!

p/s ~ biar muka tak hensem tapi tak menyakitkan hati.

No comments:

Post a Comment