Hope Enjoy ngan blog saya...
...walaupun blog sy tidak meriah dan cantik mcm org len punya..:P

Popular Posts

Sunday, September 18, 2011

7 PERKARA YG MEMBEZAKAN PEREMPUAN DAN LELAKI SEBELUM KELUAR DGN PAKWE/MAKWE

Malam ni aku rasa nak menulis blog plak…sebenarnya x de citer yg menarik pon..Cuma aku rasa cam nak berkongsi jer satu perkara ni…hahaha…malam ni aku nak bagitaw 7 perkara yang membezakan perempuan/lelaki  sebelum keluar dengan pakwe/makwe  memasing..

Perempuan

1)    Even budak perempuan nih xpenah mandi pagi..bangun pon dekat kul 12..law hari ada date..awal jer bangun..siap mandi lagi…kan?? Ngaku jer lah..memg betul kan..aku pon pmpuan jugak…:p..hehe
2)   Kalau pakai baju tuh..2 3x g posing dekat cermin..bukan ape takut  renyuk ..punya lah jga…tp bila tgok diorg punya pakwe…hancusss….heheh…xde lah ensem cam brad pitt pon..agpon law dua suka kita akan terima kita seadanya..heheh
3)   Kalau dok umah tuh..serabai jer…bagi yg free hair..p nak kuar ngan pkwe reti lak nak sikat rambut..bagi yang bertudung plak..punya la belit selendang tuh..sampai nak bernafas pon susah aku tgok..* Sekang kan trend pakai selendang*……hahhaa…satu hal nak belit selendang..pastu nak kena maching ag ngan baju…..rimas lol tgok..heheh
4)  Dah siap seme tuh, nak kena tgok lak,.kasut mana yang padan ngan baju yg di pakai…xkan x taw pmpuan cmner..aku dah ada mcm2 kawan…mcm2 dah aku taw..sampai satu masa tuh…aku tgok dia dah mcm kedai kasut..hehehe
5)   Mesti lak cari handbang yg sesuai nak match ngan baju tuh..
6)   Dah tuh..mesti masukkan pencuci muka,perfume ,bedak n lipbalm..2 antara benda wajib…hehe….x campur ag ngan kertas minyak yg nak bagi buang minyak kat muka tuh..yelah..sambil2 nak tggu pakwe..takut hilang bedak kat muka….perfume paling penting…takut pakwe sampai dah x wangi..tambah2 lak law perfume murah..cepat jer hilang bau..hahahah]
7)   Dah siap semua..sambil melenggang keluar..amik nset…msg pkwe..”ucuk, baby dah siap ni…dating lah amik baby kat umah”…

*Mengambil masa 1 jam*

Lelaki

1)    Kadang2 ada yg x mandi, nak p jumpa makwe…just basuh muka jer..aku taw la walaupun aku pmpuan…heheeh
2)   Main amik jer baju kat dlm almari..janji selesa,
3)   Kalau dok umah serabai..g jumpa awex pon serabai..kadang2 yg kemas sikit letak ah gel rambut..hehehe
4)  Main sarung jer…kadang2 tuh pakai selipar jepun jer..jarang aku tgok laki date pakai kasut..ada tapi amat jarang..hehe..kadang2 baju hijau selipar biru…hihih
5)   X payah pakai handbeg…dompet taruk dalam poket jer..hehe
6)   X de maknanya, aku berani jamin..xde lelaki bawak perfumr p jumpa awex..jauh sekali bedak n etc….dorg p simple sesimplenya..hehee…..harap  xberbau jer..keh3
7)   Dapat msg dari awex( msg spt diatas) terus amek keta atau moto…p amik awex…

*Masa yang diambil sekitar 10minit sahaja*
p/s- xyah x ngaku..seme tuh betul dan pernah berlaku pada diri korang kan??? hahaha


No comments:

Post a Comment