Hope Enjoy ngan blog saya...
...walaupun blog sy tidak meriah dan cantik mcm org len punya..:P

Popular Posts

Tuesday, October 18, 2011

baby malang :(


Assalamualikum semua…

Hari ni rasa can kurang sibuk cikit berbanding hari2 lain..so kira sempat lah nak wat entry ckit..saja nak suka2..hilangkan stress..hheee

kalu baca aku punya tajuk 2 pon da bleh agak..ape nasib baby tu..p yg pasti ag teruk dari yg anda pk kan..Tadi masa aku dok belek2 fb…tetiba terjumpa lah satu artikel..yaAllah sedih giler aku tgok n baca cam nak nagis pon ada..sampai hati manusia ( manusia ke?? Law perangai cam binantang ???)….buat dekat baby dia mcm ni?? Dulu kita memg dah salu dengar kan…pembuangan bayi merata tempat x kira dekat semak , tong smpah, kat kaki masjid n banyak ag lah..p kali nih yg paling menyayat hati..si ibu kepada baby tersebut telah mengelar baby dia sendiri sampai keluar usus, bukan kelar lah kan..dah kira membunuh dengan kejam…

memg perangai mengalahkan babi..(hah, kan aku dah mencarut)…,babi pon sayang anak kira pmpuan sial nih lebih dari babi lah…( maaf lah, aku ter’carut’…geram bah….)..p yang aku pasti, baby ni anak luar nikah sebab mak dia umur 16tahun n ayah dia hilang tanpa di kesan…dah memg dasar lelaki jongos..buat pandai dah jadi mcm ni…lari  xcukup tanah..p yang aku geram dekat pmpuan tuh..yg bodoh sgt tuh kenapa…sedap 5minit tanggung dosa seumur hidup…dekat artikel 2 sangat bnyk komen2 mengutuk pmpuan tuh..p sang lelaki bebas sambil mencari mangsa baru…memg dah mcm adat..sang pmpuan akan kena tempias…lelaki x peduli pon…

Pada pandangan aku lah…remaja sekarang nih memg dah teruk sangat…kenapa kerajaan x nak laksanakn hukum hudud..bukankah hukum ALLAH tu penyelesaian segala masalah..(sat g aku dok sebut sal hudud org kata aku ni penyokong tegar pas @ ank org pas)…x ok..x kan sebut hudud nak kaitkan dengan pas..ni hukum ALLAH lah..hukum untuk semua org islam bukan kusus kepada org pas saje…aku bukan nak berpolitik sebab aku bukan blog politik..Cuma nak kaitkan dengan kisah dekat atas…




ni lah baby malang tuh...:(


Berbalik kepada kisah kat atas, aku x boleh nak imagine mcm mana pmpuan tuh leh bunuh anak dia dengan bgitu kejam…x luluh ke hati seorg ibu melihat anak yg dilahirkan menangis menhaan sakit hirisan pisau tu?? Atau x de rasa kesian ke mendengar suara bayi itu?? Bayi tu perlukan belaian bukan nya tindakan dan layanan seperti binatang,..pmpuan tuh memg binatang lah..( dah brbakul-bakul dosa aku sumpah seranah pmpuan tuh )…

aku terlalu geram..even aku x de pertalian darah ngan baby tuh…perasaan kesian dan sayang dekat baby tuh masih ada lagi lh dekat hati aku…tapi ibu baby tuh bleh pulak buat cm2….dalam aku bengang n hangin dekat mak baby nih..aku tetap nk doakan semoga dia menerima hidayah dari NYA dan berubah menjadi org yg mempunyai hati naluri seperi manusia bukannya seakan binatang…n untuk baby tuh..berbahagia lah kerana sudah tersedia tempatmu di Syurga..:)

p/s aku ~ untuk gadis diluar sana ..jaga lah pergaulan..jgn sudah terhantuk baru terngadah..:)

No comments:

Post a Comment